Messestande

En skræddersyet messestand

Hos os kan du få din messestand "skræddersyet" stort set helt efter dine egne ønsker. 
Vores salgsafdeling kan på kort tid afdække dine behov for at få den optimale løsning på din messestand og ikke mindst kommer vi med forslag til den optimale messebelysning på udstillingsstanden.
Kontakt os i dag og start snakken om din næste messestand. 

God råd om køb af udstillingsstand:

Når du skal udstille på messe eller en udstilling, er der et par ting som vi råder dig til at tage højde for. Læs mere herunder.

1. Din messestand skal være fleksibel
Med en flexibel stand mener vi at den skal være let at skalere både op og ned i størrelse - ikke kun i længde gange bredde, men også i højden. Her får du mulighed for at give standen lidt ekstra blikfang, og da man typisk betaler for antallet af gulv m2 får du således ved at bygge standen op i højden, en masse "gratis plads"
Bygger du standen op i alutruss opnår du netop denne fleksibilitet, da et alutruss udstillingssystem kan varieres næsten i det uendelige. Det er lidt lige som Lego klodser, som kan kombineres på utallige måder, og bliver aldrig så slidt at det ikke kan bruges igen og igen, år efter år.

2. En iøjnefaldende stand, der SKAFFER LEADS...
Du har besluttet dig for at dit firma skal deltage på en messe. Derfor er det vigtigt at du får de ønskede værdifulde leads med hjem fra messen.
Alle kan skaffe en masse besøgende på messestanden. Det er simpelt... bare uddel noget gratis. Det kan være italiensk is, gratis hotdogs, café latte eller lignende. Så er du sikker på fuldt hus, men er ønsket at du får mange interessante besøgene der vil købe dit produkt, skal konceptet omkring din udstillingsstand være skarpt, nemt forståeligt, men samtidig interessant nok til at den besøgende kommer ind på standen. Din stand skal være spændende og iøjnefaldende. En logo projektor der kaster dit logo op på væggen eller på gulvet kan være én idé, men vi har mange flere spændende produkter der kan gøre din messestand iøjnefaldende.
Kontakt os gerne for flere idéer og et oplæg på de mange muligheder der ligger på lyd og lyssiden.  

3. Ikke bare en bagvæg med et stofbanner...
Din messestand skal give opmærksomhed. Ikke bare være en væg med et banner og et bord med brochurer. 
Nej der skal sendes de rigtige signaler til de potentielle kunder der ønsker dit produkt. 
De rigtige signaler kan være forskelligartede men ofte vil det være nøgleord som: succes, høj kvalitet, personlige relationer, pålidelighed, design osv osv.
De budskaber får du med sikkerhed ikke frem på din udstillingsstand, hvis vi snakker en kedelig flad bagvæg med et stofbanner eller et tv.
Derfor bør du vælge en langsigtet økonomisk god løsning, og ikke en hurtig her-og-nu løsning, som alligevel ikke giver dig det ønskede output af deltagelse på en udstilling.
Med en stand i alubro er du sikret en stabil messeløsning - start bare med en mindre stand. Den kan altid udbygges helt efter dit behov. Typisk bygges standen op i trekantet eller firkantet alubro. Kontakt os gerne for et oplæg. Det er billigere end du tror :-)

4. Indretning af messestand
Når du har gjort op hvad din målsætning med messedeltagelsen er, så kan vi fastlægge opbygning og indretningen af standen. 
Typisk opdeler man standen i forskellige zoner med hvert sit formål: modtagelse af kunder, en zone med produkter, "hvem er vi" zonen, som ofte med fordel kan laves sammen med den "digitale zone" med præsentationer på iPad, storskærm eller lign.
Så skal der være en zone hvor du kan sidde sammen med dine kunder og få aftalt et samarbejde, eller blot hurtigt kan få opsamlet de værdifulde kontaktinformationer (læs mere om dette i pkt. 5)
Opdelingen af messe standen i zoner behøver ikke nødvendigvis være en rent fysisk opdeling med en væg, men kan laves med andre virkemidler som f.eks, stoffer men her spiller messebelysningen også i høj grad en stor rolle. Lightstore har erfaringen i at skabe den rette belysning og stemning på din messestand, så kontakt os for en uforpligtende snak.

5: Ikke visitkort i en glasskål på bordet -> fremtiden er her...
Din messestand er perfekt. Indretningen er optimal. Medarbejderne er trænet og instrueret. Der er masser af besøgende på messen, og den nemme løsning er glasbowlen på bordet og skiltet "Visitkort her og vi kontakter dig".... NEJ... den går altså bare ikke. 
Det er af allerstørste vigtighed at en messedeltagelse kaster værdifulde kunder af sig, så derfor skal de registreres nøjagtigt til senere opfølgning.
Heldigvis findes der en masse fede apps i App Store du kan downloade og bruge på din mobiltelefon eller iPad.
Søg på "expo lead" og du vil få masser af muligheder på forskellige apps til registrering af kundeleads. 
Vi har testet én af dem (Expoleads) og det virker super. Hurtig nem registrering af de besøgende, så du nemt og hurtigt kan følge op på de brandvarme leads du skaffer på din nye lækre messestand.

Er du blevet lun på at høre mere om hvordan DU kan få en ny messestand der giver nye kunder? 
Så kontakt os og start snakken allerede i dag. 

 
Vælg en underkategori

{{amount}}

{{discount | currency_format}}

{{product.Title}}

{{discount | currency_format}}

Messestand design

Her finder du et lille udpluk af vores mange messestande i alutruss. Et materiale der er optimalt til opbygning af en messestand.

LightStore er din oplagte troværdige og seriøse partner til opgaven med design og udstyr til messestanden...kontakt os i dag og få en uforpligtende snak.

Opbygning af messestand og udstilling

Alutruss løsningen er det oplagte langtidssikre valg. Opbygningen går stærkt, let og nemt og hurtigt at sætte op og pakke ned igen, hvilket er en absolut fordel når firmaet deltager på en udstilling eller en messe.
Hos Lightstore giver vi også meget gerne råd og vejledning når det kommer til messebelysningen på din messestand 
 

 

Den perfekte messe - Sådan får du mest ud af din messestand:

Foruden indretning af messestanden, skal de medarbejdere der står i standen selvfølgelig også være “på”.

Det at være “på” er noget der skal forberedes, det skal trænes, det skal udvikles.

Mange laver også den fejl, at de tror de messen slutter når dørene lukker den sidste dag, dette kunne ikke være længere væk fra sandheden.

Her igennem vil vi guide dig igennem den perfekte messe, for ingen tvivl om at standen er vigtig, men standen sørger for du bliver set, folkene i den sørger for at du bliver husket.


Vi har valgt at dele det op i 3 kapitler - før, under og efter.

 

Før messen.

 

En messe eller udstilling med et godt resultat, starter allerede hjemme ved skrivebordet, research og forberedelse er 2 vigtige ting at have styr på inden man står på messestanden.

Ofte når kunder går på messer eller udstillinger, husker de kun få ting, og tiden er knap - firmaets koncept og produkt skal introduceres og interessen skal fanges, alt sammen inden for 30 til 60 sekunder.

Den korte tid gør at standpersonalet, skal have indøvet en tale der kommer hele vejen rundt, og den skal sidde på rygraden, så meget at den kan remses op i søvne.

Derudover skal standpersonalet være firmaets ansigt udadtil, derfor vil du gøre klogt i at vælge folk, der gerne vil stå på messen, fremfor at vælge nogen der ikke vil, en uoplagt person tiltrækker ikke de folk der skal til, for at messen eller udstillingen er en succes.

 

Inden messen begynder skal du sætte dig ned og opstille nogle mål, og definere hvad firmaet vil med din messestand. 

Disse mål skal være opnåelige og realistiske. Du skal definere hvad der gør messen til en succes, det kan f.eks være x-antal tilmeldt nyhedsbrev, x-antal leads opnået eller noget helt tredje.

Formålet med standen kan defineres, ud fra “hv-ord” - det kan f.eks være sådan her:

“Hvem vil vi applere til?”

“Hvad skal vi fokusere på at sælge?”

“Hvordan fanger vi vores målgruppe?”

 

En nem måde at få folk forbi netop jeres messestand er med gratis merchandise, men man skal være påpasselig med at dele alt ud uden folk kommer ind til selve standen.

Prøv istedet tage dialogen op, og giv en “gave” efter de har tilmeldt sig nyhedsbrev eller skrevet sig på listen over folk der gerne vil høre mere om jeres produkt. 

Derved bliver du husket for det og for den behagelige samtale du lige har haft med en potentiel kunde. Sørg dog for at skille jer ud, kuglepinde, bolsjer og andet får man alle steder, noget med relevans for jeres firma er det bedste.

 

En anden super ting er konkurrencer, men lad jeres præmie være noget der relaterer til jeres produkt. Hvis du sælger lyd udstyr er en cykel ikke super fed, men istedet for et par højtalere fra jeres sortiment.

Det er også en super måde at få folk til at skrive sig på til jeres nyhedsbrev eller følge jer på sociale medier. 

Husk blot at minde dem om at de skal “Syns godt om” eller følge jer, og evt hashtagge et specifikt emne i har lavet.

 

Påklædning skal selvfølgelig også defineres, det skal være pænt, og behageligt, samtidig er det vigtigt at det matcher hinanden, jo mere rød tråd, jo mere får kunden til at tænke på jer når de ser tøjet.

Dog skal man huske at skoene skal være behagelige da man skal stå på messestanden i mange timer. 

 

Når deltagelsen og målene er defineret, så er det selvfølgeligt også vigtigt at jeres kunder ved i at i er tilstede på udstillingen eller messen.

Her kan man med fordel sætte det på mail signatur, nyhedsbrev og skrive det på sociale medier som Facebook og LinkedIn i de sidste 3 - 4 uger inden messen eller udstillingen.

 

Under messen.

Når messestanden er opstillet, alt står som det skal og det er åbningsdagen for hele messen eller udstillingen, så er alle personale mødt frem 30 minutter før.

De 30 minutter bruges igen på forberedelse - er alt sluttet til, er der fyldt op i skema, pjecer og visitkort og kan alle den lille tale, der skal lokke kunderne ind til messestanden.

 

Når det hele er startet, bliver hurtigt klart at i skal kunne noget som de andre ikke kan. Man ser ofte på messer eller udstillinger, at personalet står i klynger, virker uoplagt, ser ud som om de keder sig eller sidder ned og roder med en computer.

 

Alle disse messe-stande går folk bare forbi, da det ikke ser tillokkende eller indbydende ud at personalet har travlt med alt muligt andet end kunder.

I skal være åbne, smilende, hils på alle og sørg for at alle føler sig godt behandlet, og ikke mindst sørg for at være klar til at møde alle når du ikke har pause. Alle skal føle sig lige vigtig.

 

Når så messestanden er fuld af mennesker der snakker med personalet, så kommer alle de andre også, for folk ser hvor godt i klarer det. 

Når der kommer folk til, så er det vigtigt at du ikke dropper den person du allerede snakker med, alle kontakter er potentialle kunder og i skal nok nå dem alle.

 

Det at være på messe eller udstilling er både fysisk og psykisk hård, det er hårdt at være “på” så meget over så mange timer.

Derfor er det vigtigt at der er blevet lavet vagt skema, med pauser ca hver time. 

Når man har pause, både spisepause og almindelig pause foregår det IKKE i standen, det ser ikke indbydende ud at der står en og laver ingenting eller sidder og spiser.

Så gør dine kollegers job nemmere, og hold dine pauser væk fra udstillingsstanden.

 

Det kan højne moralen blandt personalet på messestanden med små konkurrencer undervejs, hvor man kan vinde enten kollektive bonusser eller enkelte bonusser - så har man hele tiden delmål at jagte, og det holder sælgerne på tæerne.

 

Der er god tradition for at når dagen er omme og det hele er lukket, så holder man fest.

Men gør folk opmærksomme på at de ikke skal drikke sig fulde, da de betaler prisen dagen efter, enten ved at se uoplagte ud eller lugte af værtshus, da alkohol svedes ud og det skader forretningen.

Det kan med fordel laves så man aftaler, at man først gør det på den sidste dag.

 

Efter messen.

Opfølgning er alt. 

Hvis du ikke følger op på alle de kontakter du har fået på messen, så er dine penge, din tid og dit arbejde komplet spildt.

Det betaler sig i det lange løb at sende mails ud til de kontakter i har fået, gør dem gerne personlige, så føler kunden sig speciel.

Sørg for hurtigst muligt at få hørt om et evt møde, går der for længe så taber man kunden.

 

Samtidig bør man sætte sig ned med de ansatte der var med på messen, og lave en debriefing - så finder man ud af, hvad gik godt, hvad gik knapt så godt, og hvad har vi lært til næste gang.

 

Mange springer disse simple trin over, men de eneste de snyder, er dem selv, og der er ingen tvivl om at spildt arbejde er noget et firma ikke kommer videre af og så er købet af en messestand spildt.